7 Eylül 2008 Pazar

MARKET'E MEKTUP

KAPTAN 2 TATİL KÖYÜ
GENİŞLETİLMİŞ DENETİM VE YÖNETİM KURULLARI KARARI

Ağutos 2008
Kurulun Gündemi :

1. Site jeneratörünün yeri hazırlanırken MARKET sahipleri arka bahçelerinin kendi binalarına ait olduğunu, yan ve arka taraflarını kullanamayacağımızı belirtmiş ve itiraz etmiştir. Bu durumun incelenerek karara bağlanması.
2. MARKET aidatlarına ilişkin dilekçelerin incelenmesi.
3. MARKET olarak bilinen binanın yanında “MESKEN”nin de işletme olarak kullanıma açılmasına izin verilip verilmemesi.

İNCELEME VE KARAR :

1. Belediyedeki plan ve kayıtların, ruhsat evrakı, 1988 yılında yapılmış vaziyet planı, 2005 yılında yapılan parselasyon haritası ve son vaziyet planı incelenmiş, ayrıca site müteahhidinin "ilk konut sahipleriyle markete komşu binaların eski sahiplerinin” bilgilerine başvurulmuştur. Belgelerin incelenmesi ve görüşlerin dinlenip değerlendirilmesi sonucunda Market ve yanındaki Mesken binasının bahçelerinin ve oto park yerlerinin bulunmadığı hiçbir şekilde böyle bir iddiada bulanamayacaklarına karar verilmiştir.

2. Kat Mülkiyeti Kanunu Madde 28 4.ncü paragraf " yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler bütün kat malikleriyle onların külli ve cüzi haleflerini, yönetici ve denetçileri bağlar "bu durumda yönetim ve denetçiler yönetim planının uygulanmasından sorumludurlar. Yönetim Planımızın 13. maddesi gider ve masraf paylarının hangi esasa göre saptanacağını göstermiş ve müstakil tapu sahibi olan hiçbir birim veya binayı bu masraflardan muaf tutmamıştır. Market ve mesken de bu masrafların alınmasından muaf değildir. Her ne kadar 2006 genel kurulunun 2. toplantısında kurula gelen az sayıdaki malikin katıldığı bir kararla “marketin aidat ve masraflardan muaf tutulması” kararı verilmiş ise de bu karar 4/5 ekseriyetle alınmamıştır. Yasanın 28.nci ve yönetim planımızın 5.nci maddesi gereğince bu 4/5 ekseriyet mutlak gereklidir. Bundan sonraki toplantıda konunun tekrar ele alınması, uygun şekilde karara bağlanmasına çalışılmasına karar verilmiştir.

Bu durumda kat maliklerince alınanan sözkonusu kararın yönetim planına aykırı olması ve gerekli ekseriyetin bulunmaması sebebiyle geçerliliği bulunmamaktadır. Sonuç olarak Marketin de bütün binalara uygulanan prosedürle yönetim planındaki esaslarla masraf ve aidatlarını ödemesi gerektiğine karar verildi.

3. Verilen bu kararın bir örneği ile 2005 yılına ait market borçlarının gecikme faizi ile birlikte , bahsi geçen malikler kurulu kararı karar sebebi 2006 yılından itibaren istenmeyen aidatların marketten yeni tahakkuk ettirilecek ödemelerin gecikme tazminatı tahakkuk ettirilmeksizin istenmesine, borcunu ödemeyen ortaklarımıza gönderilecek mektubun bu karar eklenerek aynen market binası sahiplerine gönderilmesine, Yönetim Planımızın 3. maddesinde yazılı olan "kat mülkiyeti kütüğünde vasfı mesken olarak yazılı yerler hiçbir şekilde mesken dışında başka bir maksat için kullanılamaz" hükmünün dikkatle takip edilerek uygulunacağının hatırlatılmasına karar verildi.

TİPAR AKÜN Necdet ALTINAY
Denetim Krl. Başkanı Yönetim Krl. Başkanı

Ödenecek BORÇ VE AİDATLAR :

MARKET ve yanındaki MESKEN sahiplerince, yukarıda bilirtilen kararlar gereğince, ödenmesi gereken borç ve aidat miktarı aşağıdaki gibidir :

1. Market’in 2006-2007 dönemine devreden borcu 1.800 YTL
2. Market’in 2007-2008 döneminde ödemesi gereken ikinci aidat toplamı 1.925 YTL
3. Market’in 2008-2009 döneminde ödeyeceği ikinci aidat toplamı 1.925 YTL

Hiç yorum yok: